info@sdp.ir   +98 (21) 2288 4125

کک متالورژیکی و کک پترولیوم

بر اساس استاندارد NACE RP-05-72 بکفیل آند باید با هدف کاهش مقاومت بستر آندی و بهبود توزیع جریان در اطراف آند مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع همچنین سبب افزایش طول عمر آند و ایجاد محیطی تراوا جهت انتقال گازهای ایجاد شده می باشد.

مقاومت، سایز ذرات، وزن مخصوص وترکیب شیمیایی کک، فاکتورهایی هستند که در انتخاب بکفیل مناسب باید مد نظر قرار گیرند. دو نوع متفاوت کک که در سیستم های حفاظت کاتدی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از کک متالورژیکی و کک پترولیوم.

Metallurgical Coke and Calcined Petroleum Coke

کک متالورژی با کیفیت بالا با بهترین عملکرد به همراه کمترین قیمت در سایزهای متفاوتی قابل ارائه است.

Fixed Carbon ۸۶ – ۸۹ %
Moisture ۰٫۶ – ۱٫۰ %
Ash ۱۰ -۱۲ %
Volatiles ۱٫۴ – ۱٫۸ %
Grading: 0-1mm; 1-5 mm; 2-7 mm; 3-10 mm
Resistivity: 50   Ohm.cm
Bulk density: approx. 700 kg/m3

کک پترولیوم کلسینه شده

این محصول به جهت برآورده کردن کلیه نیازمندی ها در اتصال بکفیل با زمین مورد استفاده قرار می گیرد. میران کربن موجود درکک، میزان بالای کلسیم موجود د کک نرخ مصرف بیسار پایین را در مواد بکفیل تضمین کرده و به همین جهت سبب افزایش طول عمر سیستم می شود.

مقاومت الکتریکی پایین این نوع کک و ابعاد کوچک ذرات آن سبب ایجاد بهترین اتصال ممکن میان آند و محیط خاکی اطراف آن می شود.

از مزایای دیگر این محصول، وزن مخصوص بالا، شکل کروی ذرات با استحکام فشاری بالا، محدوده گسترده از ابعاد ذرات، گرید های مختلف برای به کارگیری در چاه های عمیق به همراه سهولت در تر شدن و همچنین خاصیت روانکاری می باشد.

Fixed Carbon ۹۸ – ۹۹ %
Moisture ۰٫۱ – ۰٫۵ %
Ash ۰٫۱ – ۰٫۸ %
Volatiles ۰٫۶ – ۰٫۸ %
Grading:  ۰٫۱ mm up to 5 mm
Resistivity: 10   Ohm.cm
Bulk density: approx. 800-900 kg/m3

حمل و نقل

روشهای سنتی حمل و نقل بکفیل آندهای جریان اعمالی میتواند هر دو نوع Time Consuming و Tiring باشد. در بستر های عمیق  معمولاً نیازمند صدها کیسه از بکفیل می باشد که توسط نیروی انسانی به مخازن مخلوط کن منتقل می شوند. به صورت مشابه، ممکن است در بستر های سطحی نیاز به انتقال دستی مواد بکفیل و گسترش آن در چاله بستر آندی باشد.