info@sdp.ir   +98 (21) 2288 4125

آند های آلومینیومی

آندهای تولیدی شرکت سپهر دانش پویا تحا نظارت و گواهینامه موسسه بین المللی Germanischer Lloyds تولید شده و در ترکیب شیمیایی آنها مطابق الزامات استاندارد DNV B 401 از عنصر ایندیوم استفاده می شود. این آندها برای شرایط بهینه استفاده در محیط های گوناگون و محدوده های دمایی مختلف مناسب هستند.

ابعاد محصول

این محصول در ابعاد، شکل و وزن های مختلفی تولید می شوند. با توجه به کاربرد، یکی از انواع این آندها می تواند سیستم مورد اطمینانی جهت حفاظت سازه ایجاد نماید. هرچند، در مواجهه با موارد خاص، آندهایی با شرایط سفارشی با هدف تامین نیازمندیهای مورد نظر می توانند در این شرکت تولید گردند. لیستی از شکل ها و ابعاد مختلف و معمول این آندها به شرح زیر می باشند:

aluminum anode
Aluminium Hull Anode  aliminum
Dimension Range Length ۵ to 50 cm
Height ۵ to 25 cm
Width ۵ to 40 cm
Weight Range ۰٫۵ to 35kg
Aluminium Platform Stand-off Anode
Dimension

Range

Length

(L) cm

۵۰۰ to

۲۵۰۰

Height

(D) cm

۱۰۰ to

۲۵۰

Width

cm

W1 ۱۰۰ to

۳۵۰

W2 ۱۲۰ to

۳۷۰

Weight Range kg ۵۰ to

۴۵۰

هسته آندها

به طور معمول ریخته گری هر آند به همراه یک هسته (Insert) آهنی در داخل آن انجام می شود که از هسته مورد اشاره برای نصب آند ها در موقعیت مورد نظر استفاده می شود. هسته آندها می توانند شکل های متفاوتی نظیر تسمه های مسطح، میلگرد، میله های آجدار یا رزوه دار، پیچ و یا دیگر موارد سفارشی باشند.

طول عمر آندها

همانند دیگر آندها، عمر یک آند به جریان خروجی از آن .ابسته است. هرچه این جریان خروجی بیشتر باشد، عمر آند کمتر است. از اینرو باید در زمان انتخاب نوع و تعداد آندها فاکتورهای متعددی مورد نظر قرار داده شوند. این فاکتور ها شامل مقاومت الکترولیت، مساحت سطح خارجی سازه، یکپارچگی و سلامت پوشش، دما و عمر مورد نظر در فرآیند طراحی هستند.

Element Content wt%
Fe ۰٫۱۵ max
Si ۰٫۱۰ max
Cu ۰٫۰۰۲ max
Zn ۲٫۵ ~ ۵٫۰
In ۰٫۰۱۵ ~ ۰٫۰۲۵
Others
Al Remainder
Max. Anode capacity ۲۸۰۰ Ah/kg
OCP  (V vsCu/CuSO4) -۱٫۱۵

آند های Bracelet

سپهر دانش پویا توانایی تولید انواع آندهای Bracelet و آندهای خمیده مورد استفاده در مقاطع متفاوت از خطوط لوله و فلنج ها را دارد. طراحی این آندها اغلب با توجه به شرایط کاربرد آنها (بیرون و یا درون آب)، یا نوع لوله (صلب یا قابل انعطاف) انجام می شود. این آندها می توانند با اتصالات جوشی و یا پیچ به سازه وصل شوند.

این آندها با توجه به نیازمندیهای سیستم حفاظت کاتدی با هدف نصب بر روی خطوط لوله غوطه ور در آب شیرین و آب شور با توجه به ابعاد لوله و همچنین وزن مورد نیاز طراحی و تولید می شوند. در این راستا نسبت به آندهای آلومینیوم معمولی، سایز های متعددی از خطوط لوله وجود داشته و فاکتورهایی نظیر قطر داخلی و خارجی آند نیز در طراحی در نظر گرفته می شوند. نمونه های ارائه شده از جنس آلومینیوم هستند هرچند این آند ها می توانند از آلیاژ روی و یا آهن نیز تولید شوند.